Annas Weblog


J’attendrai le suivant
April 29, 2010, 8:29 am
Filed under: Movie recommendation | Tags: , ,

It might be a lot of “waiting” (complicated universal cum – i can hardly wait) but here’s a great short movie, I’d like to share. (Thanks to Martina.)


2 Comments so far
Leave a comment

voll hart. manchmal wünschte ich mir den humor so was lustig finden zu können. manchmal. ja ja…

Comment by mary-lou

Ich finde das überhaupt nicht lustig. Grandios ist es aber, weil es dem Regisseur in 3:54 gelingt eine so leidenschaftliche, wie banale Hoffnung im Zuschauer aufzubauen, und sie mit einer Szene komplett zu vernichten … und dabei jede Menge Emotionen … und Empathie für die Hauptakteurin … frei zu setzen. Ich habe schon ziemlich viele Spielfilmen (teils mit Überlänge) gesehen, die nicht im Funken das bewirkt haben, was dieser Film tut.

Comment by Anna




Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s



%d bloggers like this: